Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
|
Результативність роботи з обдарованими й здібними учнямиВідповідно до Концепції загальної середньої освіти, Закону України «Про освіту», Національної доктрини розвитку освіти, річного плану роботи школи, з метою створення умов для пошуку, підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей 2018-2019 н.р. у закладі налагоджена система роботи з обдарованими учнями, стимулювання творчого самовдосконалення учнівської молоді, самореалізації особистості в сучасному суспільстві. Впродовж року адміністрацією школи здійснювався постійний контроль щодо роботи педагогічного та учнівського колективів з даного напрямку. Аналіз даного питання свідчить що, у роботі з обдарованими дітьми впроваджуються різні форми і методи роботи для визначення рівня обдарованості учнів та готовності вчителів і батьків до співпраці з ними (анкетування, опитування, спостереження співбесіди, індивідуальні бесіди, збори різного характеру, в тому числі і батьківські). Практичним психологом закладу Василевич Ю.М. проведено діагностику і моніторинг розвитку здібностей учнів: вивчено їх пізнавальні, комунікативні, творчі, художньо-естетичні інтереси і нахили учнів, потреби у фізичній активності й розвитку через спеціальні психологічні тести. Отримані результати дали можливість оновити інформаційний банк даних обдарованих та здібних учнів: - інтелектуально-обдарованих дітей - 31; - творчо обдарованих - 52; - спортивно обдарованих -17. У школі сплановано роботу щодо розвитку здібностей учнів, забезпечено їх участь у міських, обласних учнівських олімпіадах, конкурсах, святах, змаганнях різного рівня. Учні є членами предметних та творчих гуртків, спортивних секцій, систематично беруть участь у проведенні позакласних заходів. Затверджені плани роботи шкільного наукового товариства «Юний науковець» та роботи з обдарованими учнями. Щомісячно на ранкових зустрічах аналізувалася участь учнів в олімпіадах, конкурсах різного рівня. Куратор шкільного центру учнівського самоврядування зв'язків із Андрійчук Н.А. щомісячно висвітлювала роботу та результати здібних й обдарованих учнів у засобах масової інформації, шкільній газеті «8-ий урок». На шкільному сайті постійно відображалися результати участі учнів у різноманітних конкурсах, олімпіадах. У 2018-2019 н.р. учні школи брали активну участь у Міжнародних та Всеукраїнських інтелектуальних конкурсах і отримали такі результати: • Всеукраїнський інтерактивний природничий конкурс «КОЛОСОК» осінній -114 учасників, весняний - 94. Сертифікатом «Золотий колосок» нагороджено 138 учнів, «Срібний колосок» - 70 учнів. • Міжнародний математичний конкурс «КЕНГУРУ» – 162 учасників, з них – відмінний результат – 61, добрий – 84. • Всеукраїнський конкурс з українознавства «Патріот» – учасників 76, з них Золотий сертифікат – 21 учень, Срібний – 35, Бронзовий – 20. • Міжнародна гра з зарубіжної літератури «Sunflower» – 20 учасників, серед яких на Всеукраїнському рівні І м.– 2 уч., ІІ м. – 3 уч., ІІІ м. – 15 уч. У листопаді-грудні 2018 року учні брали участь у міських олімпіадах з базових дисциплін. За результатами підсумкових протоколів ІІІ (обласного) етапу учнівських олімпіад переможцем став Лук’янчук Юрій, учень 10 класу, який посів ІІ місце з екології, вчитель Гоненко А.О. У березні Лук’янчук Юрій захищав честь нашого закладу та Хмельницьку область на Всеукраїнській олімпіаді з екології. За результатами підсумкових протоколів міських комісій переможцями ІІ (міського) етапу стали: • Лук’янчук Юрій, 10 клас - екологія (ІІ м.), вчитель Гоненко А.О; • Федорчук Іван, 11 клас - фізика (І м.), вчитель Одудько Г.Д., хімія (ІІ м.), вчитель Пасічник З.В.; призерами ІІ (міського) етапу стали: • Вітюк Марина, 7 клас - фізика (ІІ м.), вчитель Одудько Г.Д.; • Мізин Джорджіо, Філюк Євген, 10 клас - трудове навчання (ІІ м.), вчитель Малько Д.А.; • Ворощук Ірина, 8-Б клас, Верещак Діана, 11 клас - трудове навчання (ІІ м.), вчитель Печенюк А.Ф.; • Бондарчук Дарина, 8-Б клас - українська мова (ІІ м.), вчитель Андрійчук Н.А.; • Куца Софія, 8-Б клас (ІІІ м.), Полодюк Ганна, 11 клас (ІІІ м.) - історія, вчитель Гончарук В.М; • Самков Володимир, 8-Б клас, Лук’янчук Юрій, 10 клас - біологія (ІІІ м.), вчитель Гоненко А.О.; • Панасюк Дарина, 9 клас - англійська мова (ІІІ м.), вчитель Шевчук Н.В.; • Мшанецька Тетяна, 9 клас - правознавство (ІІІ м.) вчитель Гончарук В.М.; • Перерва Дмитро, 10 клас, інформаційні технології (ІІ м.), вчитель Токмина В.В., економіка (ІІІ м.), вчитель Лукашук В.В., англійська мова (ІІІ м.), вчитель Солов’янова Н.О.; • Самчук Вікторія, 11 клас - економіка (ІІ м.), вчитель Лукашук В.В.; • Слюсаренко Марія, 11 клас - російська мова (II м.) вчитель Артемчук В.К., правознавство (ІІІ м.) вчитель Гончарук В.М.; • Федорчук Іван, 11 клас - математика (ІІ м.), вчитель Павліщук К.П. Аналізуючи результативність участі учнів закладу у міських олімпіадах з базових навчальних предметів бачимо, що у порівнянні з минулими навчальними роками кількість переможців (2015-2016 н.р. - 2, 2016-2017 н.р. - 3, 2017-2018 н.р. - 4, 2018-2019 -3) та призерів (2015-2016 н.р. - 11, 2016-2017 н.р. - 22, 2017-2018 н.р. - 20, 2018-2019 н.р.- 19) практично не збільшується. Покращилися загальні місця з фізики (ІV місце). Погіршилися - з історії (VІІ місце), географії (VII-ІX місце), біології (ІV місце), правознавства (VІІІ місце). На рівні залишаються загальні місця з трудового навчання (ІІ місце), астрономії (IV місце), хімії (VІ місце), екології (V місце). Недостатній рівень знань продемонстрували учні школи на олімпіаді з географії, інформатики. Вчителі-предметники Лукашук В.В., Гончарук В.В., Андрійчук Н.А., Попова Д.О., Українець О.І., Павліщук К.П., Токмина В.В. не забезпечили результативної участі у ІІ етапі учнівських олімпіад з навчальних предметів. Правильно організована робота із здібними та обдарованими учнями сприяла досягненню високих результатів у Інтернет-олімпіаді з математики. У ній взяли участь 2 учнів нашого закладу і один став переможцем. Федорчук Іван, учень 11 класу, посів ІІ місце (вчитель Павліщук К.П.). Щомісячно відбувались засідання шкільного наукового товариства «Юний науковець» та систематично проводились практичні консультації з учнями-членами шкільного наукового товариства щодо структурування матеріалів та оформлення робіт згідно вимогам. Як результат, на І етап конкурсу-захисту МАН було подано 3 наукові роботи (2016-2017 н.р.-4/3, 2017-2018 н.р. - 3/2, 2018-2019 н.р. - 3/2 ). І місце посів Лук’янчук Юрій, учень 10 класу, секція зоологія, ботаніка (вчитель Гоненко А.О.), ІІ місце - Федорчук Іван, учень 11 класу, секція науково-технічна творчість та винахідництво (Малько Д.А). У ІІ етапі конкурсу-захисту лише участь. Результативність участі учнів ЗОШ№6 становить лише 67% (мин. рік - 67%). Роботу даного питання удосконалювати та покращувати. Забезпечувати результативність профільного навчання в конкурсі-захисті наукових робіт МАН. У 2018-2019 н.р. учні закладу брали активну участь в конференціях: - Українець Владислава, учениця 10 класу - учасник VІ обласної учнівської науково-практичної конференції «Перспективи розвитку сучасної науки: погляд юних науковців Хмельниччини» і одержала диплом за кращий виступ (вчитель Гончарук В.М.). У 2018-2019 н.р. маємо досягнення в заочних академічних конкурсах: • Всеукраїнського інтерактивного конкурсу «МАН-Юніор Дослідник» у номінації «Еколог-Юніор», Лук’янчук Юрій, 10 клас - диплом ІІІ ступеня, вч. А.О.Гоненко; • обласного конкурсу з біології та екології, Лук’янчук Юрій, 10 клас - диплом ІІІ ступеня, вч. Гоненко А.О.; • обласного етапу Всеукраїнської краєзнавчої акції учнівської молоді «Українська революція: 100 років надії і боротьби», Гоцелюк Анастасія, 9 клас - диплом ІІІ ступеня, вч. Гончарук В.М.; • обласного заочного конкурсу творчих робіт «Люблю тебе, моя свята Вкраїно!», Ворощук Ірина, 8-Б клас - диплом І ступеня , вч. Сидорчук М.М.; • обласного конкурсу-захисту науково-дослідницьких, винахідницьких та раціоналізаторських розробок, Самков Володимир, 8-Б клас - І місце, вч. Малько Д.А. Учні закладу взяли участь у VІ Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка та забезпечили 29% результативності участі. Дипломами ІІІ ступеня були нагороджені: • Бондарчук Дар’я, учениця 8-Б класу (вчитель Андрійчук Н.А.); • Федорчук Іван, учень 11 класу (вчитель Попова Д.О.). Команда закладу у складі 9 учнів взяли участь у II етапі (міському) Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та забезпечила 33% результативності участі. Дипломами ІІ ступеня були нагороджені: Кіпень Дарина, учениця 3-Б класу (вчитель Колесник Л.К.); Федорчук Марія, учениця 4-А класу (вчитель Стецюк Н.В.); дипломом ІІІ ступеня - Бондарчук Дар’я, учениця 8-Б класу (вчитель Андрійчук Н.А.). Проте, три роки поспіль жоден учень середнього та старшого віку не став переможцем даного конкурсу, та не представлятиме заклад на обласному етапі конкурсу, а це означає, що вчителі української мови та літератури не систематично готують учнів до конкурсу, не практикують завдання попередніх років відповідного конкурсу. Протягом 2018-2019 н.р. учні взяли участь у Всеукраїнському конкурсі дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів (вчитель Гоненко А.О.), Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт з природознавства «Юний дослідник» - (педагогічні керівники Стецюк Н.В., Колесник Л.К.), обласному заочному конкурсі «Цікаві математичні ідеї», (вчитель Павліщук К.П.). Підсумки роботи з обдарованими та здібними учнями були підведені на загальношкільному святі «Зоряний калейдоскоп». Учні були нагороджені грошовими преміями, грамотами, подяками у номінаціях: «Інтелектуальна еліта», «Наймолодші розумники», «Володарі слова і пера», «Творча особистість», «Митці сцени», «Зірки спорту». Проте в роботі з обдарованим школярами виявлено певні недоліки: окремі учителі недостатньо працюють з обдарованими учнями, малий відсоток учнів 9-11 класів залучені до науково-дослідницької роботи. Потребує удосконалення система індивідуальної роботи зі здібними дітьми. У зв'язку з цим з метою залучення обдарованих дітей до безперервного процесу самовдосконалення через збільшення операційного поля учнів, з метою удосконалення освітнього процесу з обдарованими дітьми, озброєння їх практичним розумінням основ наук, розвитку здібностей, творчої активності, системного використання різних видів урочної та позаурочної діяльності. |
Наш герб
![]() |
|||||||