Понеділок, 26/06/2017, 11:18
Вітаю Вас Гость | RSS

Шепетівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6
Хмельницької області

Меню сайту
Наше опитування
Як ви оціните наш сайт?

Результати
Архів опитування

Всього голосувало: 997
Обговорити опитування на форумі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Конспект уроку з української мови, 3 клас, Кондришина О.С.
10/01/2017, 11:12

Тема. Закінчення слова. Роль закінчень для зв'язку слів у реченні

Мета: дати уявлення про закінчення як змінну частину слова, вчити виділяти закінчення в словах, змінюючи форму слова, розвива­ти навички співставлення слів, аналітичне мислення; виховувати бережливе ставлен­ня до хліба; формувати життєві компе­тентності учнів.

Обладнання: картки для індивідуальної та групової робо­ти, таблиця «Будова слова», маска «Закін­чення», вишитий рушник, хліб, серія малюн­ків на тему «Хліб», підручник (див. с.50-51).

Хід уроку

  1. Організація учнів до уроку.

Учитель. Подивіться мені в очі. Поглянемо одне на одного, всміхнемося. Девізом нашого уроку будуть такі слова:

Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми починаємо вивчення теми «Будова слова», упродовж якого ви дізнаєтеся, як утворю­ються слова, з яких частин вони складаються і що з ними відбу­вається під час зміни форми. Знання будови слова допоможе вам глибше зрозуміти значення слів, їх зв'язок з іншими словами.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Учитель. Всім відомо, що створити щось нове без повторення і закріплення попереднього неможливо.

  • Індивідуальне опитування.

Картка № 1

В одну колонку записати словосполучення, в яких слова ма­ють пряме значення, а в другу — переносне.

Сонячна посмішка, сонячний день; кам'яне обличчя, кам'яний будинок; залізна витримка, залізні двері; м'яка по­душка, м'який характер.

Картка № 2

Списати. Виділені слова замінити синонімами. В Андрійка був радісний настрій. Радісна усмішка сяяла в нього на устах. Від свого татуся він одержав радісну звістку.

Картка № З

Замість крапок вставити слова-антоніми, дібравши з довідки. Колос ... до землі гнеться, а ... догори пнеться. Втратити щастя ..., а зберегти ... . З праці ..., а з безділля ... .

Слова для довідки: легко, повний, смуток, радість, важко, пустий. Завдання для всіх

  1. Узгодьте прикметник осінній з іменниками ранок, погода, небо, дні.
  2. Простежте, що відбулося із словом осінній.
  3. Обведіть у квадратик ту частину, яка змінилася.

— А чи знаєте ви, як називається ця частина слова. (Це пи­тання доцільно дати з метою формування творчої уяви, фантазії, мислення. Варіанти відповідей можуть бути різноманітними).

Виходить хлопчик Закінчення.

Закінчення.

Я — закінчення маленьке, Змінна лиш частинка слова, Та від мене лад залежить І у реченні, й у творі. Ми з прийменниками — друзі, Справно й якісно працюєм, Щоб слова єднались в думку, Щоб красу мови всі відчули.

  • Каліграфічна хвилинка.

Зз   зз   за   інч   ння   закінчення

 

IV.Первинне сприймання й усвідомлення нового.

  1. Колективна робота за підручником, вправа 106, с. 50Учитель. Ми вже побачили, як змінюється частина слова книжка. Давайте поспостерігаємо за зміною ще одного слова — праця.

Діти виконують завдання 2 за зразком і з коментуванням.

  1. Опрацювання правил.

Висновок. Отже, закінчення — це змінна частина слова. Щоб знайти закінчення, треба змінити слово. Закінчення, як і при­йменники, служать для зв'язку слів у реченні. За допомогою за­кінчень утворюються різні форми того самого слова.

V.Закріплення та систематизація знань учнів.

> Весела ігротека.

Змагання проводяться між хлопчиками і дівчатками. Коман­ди працюють біля дошки «ланцюжком*.

Матуся

хто?

кого?

 кому?

 ким?.

 

 

Мирний

 який?

якого?

 Якому

 яким?

Що при цьому змінюється у словах?

Як можна назвати ці слова у колонках? (Спільнокореневі).

> Робота в малих групах.

(Доцільно провести з метою формування вміння змінювати слова за змістом, визначати закінчення, розвивати увагу, пам'ять, вміння співпрацювати в групах, розподіляти ролі, враховувати думку партнера, знаходити спільне вирішення проблеми).

1 група

Списати слова, позначити закінчення. З двома (на вибір) скласти і записати речення.

Сади, земля, парта, у лісі, на дереві, за селом

2 група

Прочитати. Списати, додаючи у словах закінчення. Закін­чення позначити.

 

Книжк... — надійний помічник учня. Книжк... допомагають у навчанні. У книжк... ми шукаємо відповіді на свої запитання.

З група

Прочитати. Списати, змінюючи слово в дужках за змістом речень. Позначити закінчення у цих словах.

У криниці джерельна (вода). Люди із задоволенням п'ють (вода). Біля (вода) є завжди кухлик. Смачною (вода) можна вга­мувати спрагу.

Презентація результатів роботи груп.

  • Фізкультхвилинка.

Устаньте з місць,

Одне одному всміхніться,

Потягніться, розімніться...

 Всяк покаже хай своє.

Пробудилась від сну весна,

 Протерла оченята, потягнулася,

 Розім'ялася і весело засміялася.

Птахи заспівали,

 Квіти розцвіли.

 Весна літом стала,

Ягідки зібрала,

 Плавала в річці,

Ловила окунців,

Восени врожай зібрала,

 Хлібом всіх нагодувала, їжте, люди, хліб смачний,

Він красивий, запашний!

Дівчинка в національному українському одязі вносить до класу запашний хліб на вишитому рушнику.

  • Робота за підручником.

Вправа 107, с. 50

(

1. Запишіть слова в зошит, виділіть закінчення.

Один учень працює біля дошки.

  1. Яке закінчення ви виділили у слові хліб?

У такому випадку говорять, що слово має нульове закінчен­ня, яке позначають □. Назвіть ще кілька слів із нульовим за­кінченням.

  1. Перебудуйте останнє речення за зразком першого і запишіть.

> Розвиток мовлення.

Учні складають логічний ланцюжок, використовуючи еле­менти ейдетики.

Учитель.

Складіть коротку розповідь про те, як появилась книжка(вправа 108 (1), с.51.

Коментар до домашнього завдання.

VI. Підсумок уроку.

  1. Над якою темою ми розпочали працювати?
  2. З якою частиною слова ми сьогодні ознайомилися?
  3. Що таке закінчення?
  4. Спробуйте завершити мою думку: «Закінчення служить...»
    1. Домашнє завдання.

Вправа 109 (2), с51, вивчити правила на с.50,51.

 

Категорія: Мої файли | Додав: ОЛЯ
Переглядів: 45 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Шепетівська ЗОШ №6 © 2017