Неділя, 22/10/2017, 13:05
Ви увійшли як Гость | Група "Гості"Вітаю Вас Гость | RSS

Шепетівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Хмельницької області

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Як ви оціните наш сайт?

Результати
Архів опитування

Всього голосувало: 1000
Обговорити опитування на форумі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Друк в журналах

Конспект уроку з предмету "Я у світі", 3 клас, Кондришина О.С.
10/01/2017, 11:45

   Тема:  Моя країна - Україна

   Мета: поглибити знання учнів про нашу державу - Україну, господарську діяльність і природні скарби країни,  продовжити знайомити дітей з державними символами, формувати національну свідомість, розвивати пізнавальний інтерес, виховувати любов до рідної країни, почуття гордості за нашу державу.

  Обладнання: карта України, картки із завданням, комп’ютер для перегляду презентації, «калинові» листочки для побажань.

   Тип уроку: урок-конференція

 

                                                 Хід уроку

 

І. Організація класу

   - Діти, сьогодні до нас завітали гості. А коли в домі гості - це свято.  Тож проведемо  урок так, щоб нашим гостям було цікаво.

   Навчатися на відмінно

   Бажаю вам віднині.

   Батькам своїм на радість,

   На славу Україні.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

   -  Над яким розділом ми працюємо? (Людина в суспільстві).

   - Так що ж таке суспільство?  (Суспільство - це об’єднання людей, які взаємодіють, залежать один від одного).

  - А ще, це велика група людей, об’єднаних спільною історією, культурою, законами. Чи може бути сім’я, шкільний колектив, друзі  частиною суспільства? (Так, може).

  Запам’ятайте! Людину творить країна, де вона народилася, але й країну створюють люди, які в ній живуть. Суспільство досягає найвищого розвитку, коли складається з освічених і культурних людей, які прагнуть робити добро іншим, розвивають свою країну і себе особисто.

 ІІІ. Підготовка по сприйняття нового матеріалу

    - Сьогодні у нас не звичайний урок, а урок-конференція і знаходимо ми не в звичайному класі, а в конференц-залі. І ви не просто учні, а наукові спеціалісти: географи, історики, семіотики, філологи. Наші гості - журналісти, які будуть запитувати і фіксувати.  Успіх нашої конференції залежить від вчених-доповідачів. 

     Перш, ніж ми почнемо роботу, я хочу звернути вашу увагу на вже відомі вам поняття: конференція, семіотика, філологія, історія, географія.

   Наука - це система достовірних  знань про об’єктивні закони розвитку природи і суспільства.

    Конференція - збори, наради представників громадських та наукових організацій

  Історія – наука, яка вивчає процеси розвитку суспільства, що відбувалися у минулому.

 Географія — наука, що вивчає природу Землі, населення та його господарську діяльність.

 Філологія  - наука, що вивча­є мову й літературу якогось народу.

 Семіотика — наука, яка вивчає знаки, знаки-символи і знакові  системи в людському суспільстві (в тому числі державні символи).

ІІІ. Робота над темою уроку. (Слайд 1)

   1.  Повідомлення теми уроку

     Є багато країн на Землі,

     В них озера, річки і долини -

     Є країни великі й малі,

     Та найкраща завжди - Батьківщина.

  - Тож, напевно, ви здогадалися, про що йтиме мова  на нашій зустрічі?  (Про нашу Батьківщину).

Тема нашої конференції: «Моя країна - Україна». (Слайд 2)

  -  Щасливі ми, що народилися і живемо на такій  чудовій  мальовничій землі, в нашій славній Україні. Тут жили наші діди, прадіди, тут народилися наші батьки - тут корінь роду українського, що сягає своєї давнини.

 2. Вправа «Асоціативний кущ»

   - Які слова та фрази спадають на думку, коли чуєте, бачите слово «Україна»?

 

                       РІДНА                  МАМА                СОНЦЕ

                    ЛЮБИТИ                                                       ЗЕМЛЯ

                                               УКРАЇНА

 

                   НАЙКРАЩА                                      МІСТА

 

                                    СЕЛА          ЛІС           РІЧКА

  (Батько, хліб-сіль,  батьківська хата, колиска,  домівка, сорочка-вишиванка. рушник, калина, верба  і т.д.).

  - А які означення  можна дібрати до слів Батьківщина  і Україна? (Рідна, далека, люба, мила, неозора, незалежна, єдина);

  - Отже, як бачите, скільки слів лине до нашого серця, коли ми говоримо про нашу Україну.  Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. Подивіться уважно на карту України. Що ви знаєте про Україну?   Про це зараз розкажуть спеціалісти-географи. Надаємо їм слово.

 3.  Повідомлення  учнів  про Україну як державу                      

     (Слайд 3 і  робота з фізичною картою України)

    1) Україна - це велика незалежна держава в  Східній Європі, що межує з Росією, Білоруссю, з Польщею, Словаччиною, з Угорщиною,  Румунією та Молдовою. Південна частина України омивається Чорним і Азовським морем. За територією - Україну можна порівняти із Францією. По території України протікає одна з найбільших річок  Європи - Дніпро. Загальна протяжність - 2201 км. Дніпро бере початок у Росії, тече через усю Білорусь, але найбільша його протяжність по території України - 981 км. (Слайд 4). Річок в України налічується 73 тисячі.         

   2) Найбільші гори на заході України - Карпати, які простяглися по довжині більш ніж на 270 км і по ширині 100-110 км.  Найвища точка Карпат - Говерла (2061 м). На півдні країни - Кримські гори. (Слайд 5 і 6). Найбільше озеро Ялпуг в Одеській області. Найглибше озеро Світязь, що на Волині.  (Слайди 7 і 8). В Україні понад тисячу  міст.

  4. Повідомлення учнів про господарську діяльність і природні скарби України.  (Робота з фізичною картою України)

  1) В Україні багатий рослинний світ і родючі землі, все це сприяє розвитку різних напрямків господарства.  В різних областях України вирощують зернові культури, цукрові буряки, картоплю, соняшник, кормові культури. На півдні країни вирощують виноград. Розвиваються скотарство, свинарство, вівчарство.     

  2) Найбільше багатство – корисні копалини. Родовища кам’яного вугілля є на Донбасі, у Львівській, Волинській областях. У Криворіжжі видобувають залізну руду. У західних областях країни видобувають буре вугілля.  В Україні є родовища нафти і газу.

   3) В Донбасі, в Криму і Закарпатті  добувають сіль. На Поліссі є великі запаси торфу. На Київщині,  Житомирщині, в західних областях  є родовиша  граніту, мармуру,  кварцу.

   4) На заводах  Харкова випускають трактори, тепловози, гірниче устаткування, різні верстати, електроприлади. У місті виробляють  тканини, одяг, взуття.  Львів славиться чудовими автобусами і кондитерською фабрикою «Світоч».

   5) На підприємствах  міста Луцька виробляють тканину, шкіру, електроапаратуру. У Рожищі, що на Волині, є завод, де виготовляють тверді сири. Деякі види сортів сиру визнані найкращими у Європі.

    5.  Робота в групах

 

-  Український народ дуже влучно передавав свою любов до рідної землі у

 народній творчості.  Зараз завдання для кожної групи спеціалістів  відновити прислів’я і  пояснити його значення. (Складання прислів’я із окремих слів)

 

  • Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
  • Всюди добре, а вдома найкраще.
  • У рідному краї і бур’янець пахне.
  • Та земля мила,   де мати народила.     

  6. Розповідь вчителя

    - Наші предки залишили нам у спадок багату землю, свою історію, культуру, звичаї, традиції. А наше завдання - зберегти цей скарб і примножити його, та перш за все, ми повинні добре вивчати й пізнавати минуле нашого народу.

    У кожного народу                            Це замки і музеї,

    Історія своя.                                      Собори і церкви…

    І треба її знати,                                 Ми вдячні нашим предкам,

    Так розумію я…                               Що пам’ятки нам зберегли,

    Розкажуть про минуле                     І треба, щоб потомкам

    Нам різні пам’ятки.                          Ми їх передали.

-  Продовжуть нашу зустріч спеціалісти-історики.  Вони допоможуть нам здійснити мандрівку у  минуле. (Історик – це людина, яка займається наукою про загальний розвиток того чи іншого народу, країни або суспільства). А спеціалісти-філологи можуть приймати участь упродовж всієї нашої роботи.

  7. Повідомлення учнів про минулий і сучасний Київ

      1)   Відгадування загадки

   У нім найкращі в світі

   Каштани знамениті.

   Ну хто з вас здогадається,

   Як місто називається?

   Будинки тут високі,

   Дніпро тече широкий.

   Ну хто з вас здогадається,

   Як місто називається?

   Віддавна – це столиця,

   Столиця білолиця.

   Ну хто з вас здогадається,

   Як місто називається?

                                        (Київ)

       2) Особливо розповсюдженою є легенда про заснування Києва, про трьох братів і їх сестру Либідь. (Слайд 9)

   Колись на місці, де зараз стоїть Київ, були гори укриті густим лісом, а під горами протікала велика ріка Дніпро. Одного разу прийшли сюди три брати Кий, Щек і Хорив та сестра їх Либідь. Сподобалось їм це місце і вирішили вони тут побудувати місто, яке назвали на честь старшого брата – Київ.  А київські гори було названо на честь двох молодших братів - Щекавицю і Хоревицю. (Слайди  10 і 11). 

      3) Те забудоване місце обгородили гострокіллям, щоб перешкодити ворогам потрапити до міста.  У давні-прадавні часи Київ складався з двох міст – Верхнього та Нижнього. У Верхньому, огородженому з усіх боків, жив князь та заможні городяни, потрапити сюди можна було тільки через ворота, які охороняла сторожа. Київ мав троє воріт. Головні ворота називали Золотими. Захищали Київ і бойова князева дружина, і прості люди, ремісники, що жили в Нижньому місті, біля Дніпра. Це були мужні воїни, які героїчно боронили рідний край. (Слайд 12).

     4) Сьогодні Київ – найбільше місто України, її столиця.  Київ  названий одним з найзеленіших міст нашої країни. Місто стоїть на річці Дніпро. Це дуже красиве місто. (Слайд 13). У ньому багато широких вулиць і проспектів, площ і парків.  Є в Києві багато заводів та інститутів, музеїв, театрів та бібліотек.

    5)  Київ сьогодні зачаровує людей красою золотоверхих храмів. Це Софійський собор, Києво-Печерська лавра, Михайловський, Володимирський, Успенський, Андріївський собори, Золоті ворота та інші. Але багато пам’яток старовини не збереглося до наших днів. (Слайди 14-20).

   6)  Найкрасивіша вулиця Києва – Хрещатик. Там, де простягнувся Хрещатик, в давнину був глибокий яр, посередині якого протікав струмок, а навколо шумів

густий ліс.  Яр цей називався Хрещатим. Від нього й пішла назва вулиці. (Слайд 21).

   7)Широкий, просторий Хрещатик із зеленими алеями каштанів, які були привезені із Парижа. Каштан є символом міста і його листок зображено на гербі Києва. (Слайд 22). На Хрещатику завжди людно, тут люблять відпочивати кияни та

гості міста.  В цьому  році (2015) 30 травня  Київ святкуватиме  свою  1533 річницю  від заснування.

       Київ

Сивий Київ, на Дніпрі

Найстаріший між містами, –

Сяє, блискає з гори

Золотими куполами.

Пам'ятає він чимало:

Бачив протягом віків

І загарбницькі навали,

І хоробрість козаків...

Тут збулись про волю мрії,

Тут у вихорі подій

В славі розцвітає Київ –

Давній і завжди новий.

 

-  Дякую нашими історикам за такі цікаві розповіді про нашу столицю.

Кожна країна світу обов’язково  повинна мати свої три символи. Що ж означає слово «символ»? (Символ - це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища.) Про це нам краще розкажуть спеціалісти-семіотики.

 

  8.  Розповідь учнів про державні символи

   1) Державними символами України є Державний прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України. (Слайд 23).

  Символ нашої держави –

  Це тризуб жовто-яскравий. (Герб)

  Герб – головний знак держави. Зображують його на прапорі, монетах, печатках, документах. На нашому документі про народження теж є герб України. (Слайд 24 ).

  Державний герб України - золотий тризуб на синьому тлі. Зверніть увагу на те, що слово тризуб містить число три. Це число вважалося магічним. У народних казках розповідається про трьох богатирів, про три бажання, про три завдання, які виконує герой.

   2) Тризуб належить до найстародавніших священних знаків, які прийшли з глибини віків. Цей знак виявлено на печатці великого князя Святослава, на срібних монетах князя Володимира. Існує думка, що він міг бути знаком влади вождів слов'янських племен. Інші вважають, що тризуб є символом трьох стихій природи: повітря, води і землі.  У ньому відображено триєдність життя: Батько - Сила, Мати - Мудрість, а Любов - це мале дитя.

Герб

Наш герб – тризуб,

це воля, слава й сила;

наш герб – тризуб.

Недоля нас косила,

та ми зросли, ми є,

ми завжди будем,

добро і пісню

несемо ми людям.

 3) Кольорове рішення - прийом асоціацій

  -  Діти, що завжди буває жовтим? (Пшеничне поле, колір хліба, зерна, соняшники, пісок, жовтогаряче сонце).
  - Що буває синім, блакитним? (Річки, моря, небо, волошки, барвінок, незабудки).  Про що далі піде  наша мова? Відгадайте загадку.

         Синьо – жовте полотнище 
         гордо майорить над нами.
         Це – ознака сили й слави 
         Української держави. 
                                   (Прапор) 

 - Чому смуги розташовані таким чином? Як ви вважаєте? (Міркування дітей).           
(Слайд 25)

  4)  Національний прапор України – синьо-жовтий стяг.  Не можна говорити жовто-синій, тому що правильно називати кольори починаючи згори. (Слайд 26).   

   Жовтий колір – це колір пшеничного поля, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це ще й колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не зможе дозріти хліб. Жовтий колір означає надію, 

радість.
     Синій колір – це колір чистого, мирного неба. А невже без живлющої матері-води визрів би, заколосився б хліб? От вам і ще один блакитний колір – колір цариці води. Цей колір означає вірність, правду, свободу. 
                            Прапор 

           Прапор – це державний символ, 

           він є в кожної держави;

           це для всіх – ознака сили, 

          це для всіх – ознака слави.

          Синьо-жовтий прапор маєм:

синє – небо, жовте – жито;

           прапор свій оберігаєм,

          він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

ми з ним дужі і єдині,

ми навіки вже – з народом,

українським, в Україні.

  - Де ви  могли бачити прапор України? (Відповіді учнів).

   У серпні 2004 року Президент підписав указ про встановлення Дня державного прапора України, який святкується щорічно 23 серпня.

    Фізкультхвилинка. «Гра з хусточками»
  (На столі коробка з жовтою та блакитною хусточками.  Вчитель пропонує дітям бути уважними і як тільки у нього в руках з’явиться жовта хусточка або синя виконувати рухи під музику. Жовта хустка - сонечко (руки до гори, покрутитися), синя –струмочки (руки вперед, покачування із сторони в сторону).

5)  Третій символ будь-якої держави - Гімн. Це – урочиста патріотична пісня, яка уславлює державу.

           Коли звучить він - всі встають,

          До серця руку прикладають,

              І вголос, й подумки співають,

          І Україну прославляють.

    6) Створення українського гімну бере початок з 1862 року. Український поет Павло Чубинський пише вірш «Ще не вмерла Україна», якому в майбутньому судилося стати національним, а згодом і державним гімном українського народу. (Слайд 27)

   Патріотичний вірш не пройшов повз увагу й релігійних діячів того часу. Один з них, отець Михайло (Вербицький), ще й знаний композитор свого часу, захоплений віршем Павло Чубинського, пише музику на нього. (Слайд 28)

   - Державний гімн виконують та слухають стоячи, чоловіки скидають свої головні убори. Така поведінка при виконанні Гімну показують велич, честь, силу, могутність нашої держави. Ми з вами любимо та пишаємося своєю країною, а

значить, повинні пишатися її символами. Давайте, висловимо свою повагу до українського гімну та прослухаємо його як годиться, стоячи.

 (Слухання гімну у виконанні Олександра Пономарьова).

   - До слова запрошуються наші філологи.

   9. Розповідь про державну мову України (Слайд 29)

   1) Державною мовою в Україні є українська мова.  Державна мова - це  візитна картка держави. Якою є візитна картка, такою і є держава. Немає мов кращих чи гірших. Але є мова держави, яку треба поважати, оберігати, захищати. Вона у нас є. Ніжна, ласкава, мелодійна, неповторна, співуча, калинова. Це наш скарб. Берегти і шанувати слово материнське - не просте обов'язок, а святе наше завдання.

    2) Чому ж сьогодні в Незалежній Україні постає питання про другу державну мову? Що заважає, всім,  хто  живе на Україні, знати українську мову, користуватися нею? Державна мова у нас одна, а інші мови нехай розвиваються поруч. Мова наша - це джерельна вода і хліб. У ній - вся історія України. Без рідної мови неможлива любов до України.  Правильно й чисто говорити своєю рідною  мовою повинен кожний. Не цурайтеся рідної мови і запам'ятаймо: Українська Держава, отже, українська мова. Нею треба не лише говорити, нею треба жити.

   3) Найбільше і найдорожче добро в кожного народу  - це його мова, та жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід і почуття. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося до сліз, зачувши рідне слово.

   10. Декламування учнями  поетичних рядків  про рідну мову

Мова кожного народу

Неповторна і – своя,

В ній громлять громи в негоду,

В тиші трелі солов'я…

Солов’їну, барвінкову,

Колосисту навіки -

Українську рідну мову

В дар дали мені батьки.

Берегти її, плекати

Буду всюди й повсяк час,

Бо ж єдина, так як мати, -

Мова кожного із нас.

В шелесті діброви,

В різноспіві з хащі

Чутно: «Рідна мова –

Від усіх найкраща!»

Нашу мову, діти,

Будемо ж вивчати,

Будемо любити,

Будем добре знати!

Не цурайтесь мови, люди,

Рідного джерельця,

Хай вона струмочком буде,

Хай дійде до серця!

Хай вона в піснях лунає

Кожен день і в свято.

Соловейком хай співає

В українській хаті!

Мово наша дзвінка, кришталева,

Мудра, стигла, солодка зернина.

Якщо є ти – то житиме вічно

Колисковий наш край – Україна.

      11. Творче завдання

    -  Розкажіть, якою ви хочете бачити свою державу Україну?

     - Що ви для неї можете зробити сьогодні?

     - Зараз кожен із вам на калиновому листочку напише своє побажання для своєї країни. Що ви бажаєте нашій рідній Україні?(Діти прикріплюють свої листочки- побажання на кущ калини.)

ІV. Підведення підсумків (Слайд 30)
     Любов до Батьківщини, до рідного краю – це найсвітліші і найвищі почуття.   Саме ви, діти, – майбутнє нашої держави. Тож своїми знаннями, працею, здобутками збагачуйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, шануйте свій народ і нашу солов’їну мову.

МИ – ЄДИНА КРАЇНА! Незважаючи на усі негаразди, ми прагнемо одного – спокою, миру та чистого блакитного неба над головою.

(Звучить молитва за Україну

Категорія: Друк в журналах | Додав: ОЛЯ
Переглядів: 549 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Шепетівська ЗОШ №6 © 2017