Субота, 24/06/2017, 02:56
Вітаю Вас Гость | RSS

Шепетівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6
Хмельницької області

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Як ви оціните наш сайт?

Результати
Архів опитування

Всього голосувало: 997
Обговорити опитування на форумі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти уроків » Друк в журналах

Конспект уроку з української мови, 3 клас, Кондришина О.С.
10/01/2017, 11:37

 

 

 

 

Мета: удосконалювати знання учнів розрізняти префікси і прийменники, пра­вильно їх писати, утворювати нові слова за допомогою префіксів ;

розви­вати вміння словесного малювання, спо­стережливість, виховувати працелюбність.

Обладнання:  картки для роботи на полях, парної, гру­пової роботи, мікрофон, маски «Префікс», «Прийменник», прислів'я, світлофорики, підручник (див. с.51).

Девіз уроку: «Знаєш сам, допоможи другові».

 

 

 
 

 

 

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

 > Привітання з гостями.

Учитель.            Учні.

Сидимо:            рівно!

Слухаємо:         уважно!

Пишемо:           каліграфічно!

Працюємо:         старанно! Відповідаємо:        правильно!

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми закріпимо з вами зна­ння про префікси і прийменники, будемо працювати в групах, пограємо в мовні ігри.

Розпочну урок із загадки.

Стало біло навкруги — Я розтрушую сніги, Наганяю холоди. Води сковую в льоди, В дружбі з дітьми я всіма, Здогадались? Я — ... (зима).

  • Робота в групах.

Учитель. Сьогодні чарівниця-зима завітала до нас на урок із цікавими завданнями.

Перше завдання, яке вона вам пропонує, це попрацювати в групах.

  • Робота в групах.
    1. група, рожевий колір — «Розумні».
    2. група, голубий колір — «Кмітливі».
    3. група, зелений колір — «Винахідливі».
      1. група

Знайти слова з префіксами, виписати їх, виділити префікси.

Прийшла зима. Кружляють у прекрасному таночку сніжин­ки. Вони покривають білим килимом землю. Повіяв пронизливий вітер. Важко в такі дні пташкам добувати їжу.

Діти допомагають пташкам. Вони роблять годівниці та розві­шують їх на деревах. Птахи із задоволенням прилітають до їда­лень поласувати насінням, крихтами, зернятками.

  1. група
    1. Утворити від кожного слова нове за допомогою одного префікса: на-, при-, за-, під-, до-, ви-, з-, від-.

Слова: пливе, вчить, лікує, веде, віє.

  1. З трьома утвореними словами (на вибір) скласти і запи­сати речення.
  2. група

Завдання: утворити від кожного слова нове за допомогою од­ного з префіксів:

На-, при-, за-, під-, до-, ви-, з-, від-.

Будує, сіє, везе.

  • Робота на полях.

Виходять по одному учневі з кожної групи.

Завдання: виділити префікси.

В - 1

В - 2

В - 3

Пролісок

безвусий

здача

добіг

роз'їзд

схід

розмалюй

перегляд

  безперервно

з'єднати

роздуми

розлити

заробіток

зліпити

внести

вранішнє

об'їхати

пересуд

політ

винести

обмаль

обнова

схід

вихід

безсоння

понести

зашити

  • Гра «Злови префікс».

 (Сигнальними картками учні показують префікси). На-, ви-, з-, по-, за-, під-, про-, пере-.

Накрапає, вистукає, зловить, поб'є, зачепить, підносить, за­дзвенить, покриває.

  • Каліграфічна хвилинка.

Учитель.

Писати будемо велику і малу літери, буквосполучення та слова, буквою з яких починається відгадка нашої загадки.

У небі хмара пролітала,

Білий пух порозкидала.

 Він на землю міцно ліг, Називають його ... (сніг).

 Сс сн іг сніг сніжинка засніжений.

II. Вивчення нового матеріалу.

  • Лінгвістична казка «Прийменники і префікс». (Доцільно провести з метою формування навчально-

інформаційної компетентності).

Казка

У прекрасній Країні Слів жили собі два хлопчики. Звали їх Префікс і Прийменник. Вони були великими друзями: разом читали книжки, разом вчили уроки, разом відпочивали, все ділили порівну. Але вдача була у них різна. Префікс був незвичайним чарівником.

  • «Інтерв'ю».

Виходять хлопчики Префікс і Прийменник.

Прийменник. Шановний Префіксе, чому ж ти чарівник?

Префікс. Чарівність моя у тому, що я хочу дружити май­же з усіма словами. Побачу слово, подам йому руку і стаю його частиною.

Прийменник. Як це?

Префікс. Ось, наприклад, зустрів я слово пише, додам зліва до, — (допише), на — (напише), за — (запише).

Учитель.

Префікс всім вам допоможе,

І повинен знати кожен: Перед коренем стоїть

 І навіть слова творить.

Дякую. А тепер звернемося до Прийменника. Що ти нам скажеш?

Прийменник. Я зовсім не такий, як мій друг Префікс. Хо­джу країною слів з багатьма словами, але ніколи ні з ким не з'єднуюся.

Учитель. Як це?

Прийменник. Знаходжуся на такій відстані, що між мною і іншими словами може бути ще одне слово.

Наприклад:

За дерево сховався зайчисько.

За високе дерево сховався зайчисько.

Учитель. А чому тебе назвали Прийменником?

Прийменник. Бо стою я при іменниках.

Висновок. Префікс — частина слова, за допомогою якої утво­рюються нові слова.

Прийменник — окреме слово, служить для зв'язку слів у реченні.

  • Попереджувальний словниковий диктант.

Добіг до лісу, знайшов у полі, переліз через перелаз, ускочив у воду, відплив від берега.

  • Фізкультхвилинка.

У міста і села

Йде зима весела.

Сіє, сіє, повіває,

 Снігом землю покриває Зимонька.

Вдягнемось тепліше — Та у двір скоріше, Зробим гірку серед двору,

Серед сніжного простору

Зимоньки. Щоб була ковзкою,

Поллємо водою.

На санчата, на санчата, Будем зиму зустрічати — Зимоньку.

>• Робота з прислів'ями.

Учитель. Кожна людина народжується і живе для того, щоб виконати своє призначення на Землі, у державі, в сім'ї. Для цьо­го людина наділяється талантами, розумом, чуйним серцем, сум­лінням. Але і свій талант, і розум можна закопати в землю, якщо сидіти, склавши руки. Кожен повинен працювати, бо будь-яка праця потрібна. Ви вчитеся — це ваша найважливіша праця, від неї залежить ваше майбутнє.

(З)праці радість, [з ] (без)ділля смуток.

Нема чоловіка (без)кості і злості, а (при)повідки (без) правди.

Щоб (по) рейках (про)їхати, треба (по) шпалах (про)йти.

Учитель. Як ви розумієте ці прислів'я?

  • Робота за підручником.

Вправа 108.

Учитель. Попрацюємо разом. З вірша «Грудень» виписати слова у дві колонки: у першу — з префіксами, у другу — з при­йменниками.

Упав

на землю

завис

на гілках

забіліла

у гайках

наполоханих

на зиму

влаштував

в барлозі

змерзлі

У сні

затихають

в сніг

обережно

до весни.

  1. Яку ілюстрацію можна намалювати до третьої строфи?
  2. Чому кажуть: ■»Грудень зиму починає, а рік кінчає».
  • Робота в групах.

Виправити помилки у запропонованих текстах.

1група

Дошколи починай з биратися з вечора. Подивися розклад, при гадай, які уроки чекають на тебе завтра й по чинай готува­тися дозустрічі з ними.

2група

Раптом з півночі насунула чорна хмара. Пливе надснігами. По темнів сніговий килим. Падають сніжинки наземлю. Тихо лягають наполе, наліс, надорогу. Я прислухаюся до тихого сні­гопаду і чую ніжний дзвін.

3група

Вийшли зхати батько й мати Всадок погуляти,

Порадитися, кого б то їм

Своїм зятем звати

( Т. Шевченко ).

  • Метод «Прес».

Презентація робіт.

(Я вважаю, що .., тому що...).

  • Мовна гра-ребус.

За (нота ре) вів (малюнок) ведмідь у хащі, з (нота ля )калися ма(нота ля) та, мерщій тікати (нота до) неньки, ( нота до ) тата.

  • Гра «Мікрофон».

ІІІ.Підсумок уроку.

  1. Над якою темою працювали?
  2. Що таке префікс?
  3. Що таке прийменник?
  4. Для чого служить прийменник?
  5. А префікс?
  6. Що потрібно зробити, щоб виділити у слові префікс?
  7. Назвати кілька префіксів (прийменників).

ІV.Домашнє завдання.

Вправа109, с.51.

Категорія: Друк в журналах | Додав: ОЛЯ
Переглядів: 77 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Шепетівська ЗОШ №6 © 2017